דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה עושים שחיית המחמד שלנו אובדת 

מאת    [ 13/09/2008 ]

מילים במאמר: 925   [ נצפה 2589 פעמים ]

טיפים למציאת בוני וקלייד...
מאת:ד"ר דורון נרי


הדבר הראשון שעלינו לעשות בעת חיפוש כלבינו או החתול האהוב שנאבד הוא- לוודא שאכן הוא נאבד.... כלבים, בעיקר הסקרנים שביניהם, יכולים בקלות למצוא להם עניין בחצר האחורית של הבית או לחקור איזה איזור שקט בתוך הבית לזמן קצר בדומה לחתולים שלפעמים מחפשים שקט באחד מארונות הבית או מאחורי דלת. לרוב לא תעזור קריאה בשמם שתוציא אותם מהריכוז בדבר הקטן שגורם לעלה בחצר לזוז ממקומו על האדמה או ממקום מסתורם... לכן לפני הבהלה והחיפוש בחוץ חפשו היטב בסביבת הבית להיכן השובב נעלם.

לאחר שוידאת שהכלב/החתול אכן יצא אל מחוץ לשטח הבית ונאבד, אל תאסוף את כל בני המשפחה שיצאו ויחפשו תמיד צריך מישהו שיישאר בבית כי לעיתים הכלב/החתול חוזר הביתה זמן קצר לאחר יציאתו וצריך מישהו שיכניס אותו ויודיע לאחרים שהאבידה נמצאה. כמו כן מי שיישאר בבית צריך להתקשר לעמותות ולהודיע על כלב שנאבד וגם לכל הכלביות הקרובות שכן כלבים משוטטים ברחובות לעיתים נתפסים ע"י הרשות המקומית ומוחזקים בכלבייה עד אשר הבעלים יבואו לאסוף אותם וישלמו קנס עבור כלב משוטט. חתולים משוטטים לא אוספים שכן יש הרבה חתולי רחוב בחוץ אז לאתר חתול יכול להיות טיפה יותר קשה.

כלבים לרוב לא מתרחקים אלא אוהבים פשוט להסתובב ולרחרח כל מה שבסביבתם, סביר להניח שכלב יהיה מס' רחובות מהבית מאשר מס' קילומטרים ממנו, לכן בחלק הראשון של החיפוש הישאר קרוב לבית. וודא שסרקת את כל הרחובות הקרובים לביתך. כדאי לברר עם בעלי הכלבים בסביבה אם הם ראו אותו מסתובב, סביר להניח שבעלי כלבים יבחינו בכלב אובד יותר מאשר אנשים שלא מגדלים כלב. כאשר אתה מחפש בשכונה אל תתבייש וקרא בשמו של כלבך, הוא יוכל לשמוע אותך ממרחק רב. הוא יכול להימצא גם בין מכוניות חונות וגם מאחורי שיחים לכן אל תסמוך על חוש הראייה שלך בלבד. אם יש ברשותך משרוקית או כל כלי שיכול להשמיע רעש כמו צעצוע מצפצף שהוא רגיל אליו תשתמש בו שכן הרעש יכול להסיט את תשומת ליבו של הכלב אליך. אם אתה בעל כלב נוסף קח גם אותו לחיפוש שכן הוא יוכל לעזור להתריע אם הוא רואה או מריח משהו בסביבה.

חתולים ינסו להתחבא בחוץ מאחורי שיח, אבן גדולה וכדומה או לטפס על מקום גבוה כמו עץ לכן פקח את עינייך וחפש. חתולים פשוט צריכים שיקראו בשמם הרבה ולהשמיע קולות של פסססס....

ברגע שתתעייף מן החיפוש הפיזי זה הזמן להתחיל לכתוב מודעות חיפוש אחר הכלב/החתול עדיף עם תמונה ומספר טלפון זמין, רצוי לפרסם פרטים מדויקים על הכלב/החתול כמו גזע, צבע, גיל ושם הכלב/חתול. אפשר לפרסם את המודעות באינטרנט, מסביב לשכונה וגם באזורים רחוקים יותר,אפשר לשים בתיבות דואר של אנשים ובכל לוח מודעות. אנו מוצאים שפרסום מודעות היא הדרך הטובה ביותר לעורר את תשומת לב הסביבה.

רצוי שוב להתקשר לכלביות ולעמותות המקומיות ולראות האם מישהו הביא כלב משוטט או שנתפס ע"י פקח רשותי ברחוב, אם זה בשעה שהכלבייה עוד פתוחה מומלץ מאוד להגיע לשם פיזית בעצמך, כי לא תמיד ישימו לב האם הכלב שתיארת בטלפון נמצא בכלבייה. כדאי להשאיר להם גם שם מודעה עם תמונה כך שאם הוא יגיע ביום אחר צוות המקום יוכל ליצור איתך קשר. אם לא מצאת את הכלב כדאי לגשת לשם כל יום ולבדוק. אותו הדבר בנוגע לעמותות לגשת פיזית ולמסור מודעה.בנוגע לחתולים עדיין אפשר להתקשר לעירייות ולברר אם מישהו עדכן אותם לגבי חתול אובד או חס וחלילה חתול שנדרס בחוץ.

התקשר לכל הוטרינרים בסביבה (במיוחד לווטרינר שלך שמכיר את הכלב/החתול) ושלח את המודעה לוטרינרים בערים אחרות, אי אפשר לדעת לאן הכלב/החתול יכול היה להגיע. אולי מישהו מצא אותו ברחוב והחליט לאמץ אותו או לחפש את בעליו ויותר מכך אולי הוא נדרס ע"י מכונית ומישהו דאג והביא אותו לוטרינר. כאן חשוב להזכיר את עניין השבב האלקטרוני שכיום חובה לעשות לכל כלב וטוב שכך. השבב הוא מעין תעודת זהות של הכלב שמקשרת אותו לשמך. הוטרינר שמחסן את כלבך לחיסון כלבת חייב לוודא שלכלבך יש שבב אלקטרוני ובעת חיסון הכלב מדווח לעירייה ולמרכז השבבים הארצי שהוא בבעלותך. כל וטרינר שיבדוק אותו בהמשך יוודא האם השבב קיים ועל שם מי הוא רשום. כמות הכלבים שחזרו לבעליהם בעזרת השבב הקטן הזה היא עצומה.

לחתולים לא נהוג לעשות שבב (למרות שיניתן) אבל תמיד רצוי לשים עליו קולר גומי עם מספר טלפון זמין ושם.

ראוי לציין אם הכלב שלך הוא זכר לא מסורס והוא יצא לשוטט בחוץ מכיוון שהריח כלבה מיוחמת בסביבה, יהיה זה זמן מצוין לחשוב על סירוס הכלב שכן כלבים לא מסורסים תמיד ירצו לצאת החוצה ויברחו ברגע שתינתן להן ההזדמנות על מנת למצוא את בת הזוג המיוחלת. חתול לא מסורס בהחלט ינסה לברוח מהבית ולכן רוב חתולי הבית מסורסים כבר בגיל צעיר.

אם מצאת את כלבך/חתולך האבוד להבא תוודא שהוא לא יוכל לברוח שוב בדרך שבה עשה זאת וכן חשוב ביותר תמיד לשים תג מזהה על הכלב עם שמו, שמך וטלפון זמין.

מקווים שהאבידה תמצא ושלפעם הבא למדנו את הלקח. רצ"ב מספרי טלפון חשובים שבהם ניתן להיעזר למציאת חיית המחמד שאבדה:

מחלקה וטרינרית רמת השרון - 035496623
תחנת הסגר רמת השרון (בקיבוץ גליל ים) - 0526166864
אגף הפיקוח עיריית רמת השרון - 035497885
מחלקה וטרינרית הרצלייה - 099519020
תחנת הסגר הרצלייה - 099544212
אתרי אינטרנט - www.petnet.co.il
לאיתור כלב לפי מספר שבב www.moag.gov.il/vtr/dogcenter
Sos חיות - 037441010 www.sospets.co.il
תנו לחיות לחיות ת"א - 036241796 www.letlive.org.il
הרצליה אוהבת חיות - 0544497795 www.herzelialovesanimals.org
אהב"ה - 036446888
אגודת חובבי החתולים בישראל, חיפה - 048244724
אילת אוהבת חיות - 086371218
גג לחיות - 0524891491 www.animals-roof.org.il
גלבוע אוהבת חיות, גן נר - 0506539439 www.gilboadogs.co.il
העמותה למען חתולי רחוב בירושלים - 0528701277
הצילו נהריה - 049924930
הכל חי - 036243242 www.chai-online.org
הכלבייה העירונית לוד - 0507901077 www.lovedog.org.il
העמותה למען החתול בישראל - 036242350 www.cats.org.il
תנו לחיות לחיות חיפה - 048354158 www.talalhaifa.org
רחובות אוהבת חיות - 0544313055 www.rehovotlovesanimals.org
צער בעלי חיים רמת גן - 036967394
צער בעלי חיים חיפה - 048729696 www.haifa-spca.org.il
ערד לחי , ערד - 089972073
משטרת בעלי החיים - 0523970810 www.animalpolicw.org.il


ד"ר דורון נרי -רופא ומנתח וטרינרי
ד"ר נרי הוסמך באדינבורו ב-Royal (Dick) Veterinary College , בריטניה בשנת 1990 והוא חבר בקולג' המלכותי של הרופאים הוטרינרים. ד"ר נרי עבד בבית חולים וטרינרי גדול בלונדון כשנתיים. בינואר 1992 פתח את המרפאה המיועדת לחיות בית וחיות ואקזוטיות. בשירות המילואים שלו דורון הוא קצין רפואה בחיל-האויר והוציא לאור ספר בנושא הטיפול בכלבי שירות בהוצאת משרד הביטחון בשנת 2000. ד"ר נרי עובד ומתנדב כוטרינר ב-SOS חיות והיה הוטרינר הראשי של עמותת "תנו לחיות לחיות" במשך שנים רבות, כיום הוא מבצע את הניתוחים האורתופדיים והמקרים הרפואיים היותר מסובכים שלהם. המוטו המנחה אותו: לתת ולספק את השירות הטוב ביותר ללקוחות ולפציינטים
http://www.vets.co.il/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב